De 7 beste tips voor meer rust!

De 7 beste tips voor meer rust! (#5 brengt een glimlach op je gezicht)

1. Schrijf voor je gaat slapen in een dagboek/journal. Of in je Bullet Journal, daar schrijf ik alles in gedurende de dag. Je schrijft de dag van je af. Je kunt jezelf een aantal terugkerende vragen stellen. Zie bijvoorbeeld het dagboek van @Vertellis.

2. Plan je volgende dag, liefst de avond voor het slapen, zo kom je sneller tot rust en val je makkelijk in slaap.

3. Luister voor je gaat slapen naar een korte meditatie of verhaal, bijvoorbeeld de app Calm. Deze app heeft in de gratis versie ook mooie, korte luisterverhaaltjes. Meestal haal ik het einde niet... 😉

foto 3 app calm

4. Plan je dag in blokken voor je bedrijf of privé en gebruik bijvoorbeeld de Pomodori techniek. Zo focus je jezelf en krijg je die taken ook daadwerkelijk af.

5. Kijk geen TV, of ander blauw scherm voor het slapen gaan. Lees een boek, één hoofdstuk voor het slapen gaan. Of doe als ik: lees lekker de Donald Duck, heerlijk ontspannend.

Foto Mariska met DD kleur

6. Begin je dag met een glaasje water. Liefst zitten op je bed, zet het de avond ervoor klaar naast je bed. Een fles met water kan natuurlijk ook.

7. Start je dag met beweging, bijvoorbeeld met Yoga, Qi gong of ga even naar buiten om een frisse neus te halen. Zuig je longen vol en voel je bloed stromen!

Welke tip helpt jou voor meer rust?

Een hartelijke groet,

IMG 8237